Додаток
УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ XIV ОБЛАСНОГО КОНКУРСУ
«ЗБЕРЕЖЕМО ПЕРВОЦВІТИ – 2015»
в межах Всеукраїнської акції «Первоцвіт»
І. Мета конкурсу: формування у учнів і населення екологічного світогляду, активної життєвої позиції; пропаганда дбайливого відношення до природи; естетичне виховання молоді; залучення місцевих органів влади до збереження ранньоквітучих рослин; пропаганда серед населення знань про ранньоквітучі рослини та запобігання їх варварському знищенню; розвиток у підростаючого покоління творчих здібностей і пізнавальної діяльності.
ІІ. Організатори конкурсу: Донецька обласна організація Всеукраїнської дитячї спілки "Екологiчна варта" (м. Краматорськ) за підтримки і сприяння Департамента освіти і науки Донецької обласної держадміністрації, Донецького обласного еколого-натуралістичного центру, Управління освіти Краматорської міської ради, Департамента екології і природних ресурсів Донецької обласної держадміністрації, Донецької обласної і Краматорської міською організацій Всеукраїнської екологічної ліги
Безпосередня робота з організції та проведення І-ІІ етапів конкурсу у містах і районах проводиться оргкомітетами конкурсу, створеними наказами районних і міських відділів/управлінь освіти із залученням координаторів місцевих організацій «Екологічної варти».
ІІІ. Учасники конкурсу – учні загальноосвітніх шкіл, професіонально-технічних закладів освіти, вихованці позашкільних закладів освіти і культури, члени дитячих громадських природоохоронних організацій «Екологічна варта» та інших.
IV. Номінації конкурсу:
1. Кращий вчитель – керівник учасників конкурсу. Визначається по звіту (додаток 1). Звіт оформлюється на листах А4, з однієї сторони. Листи скріплюються степлером. Подаються без файлу. На самому початку звіт вчителя – керівника конкурсу (додаток 1), далі – листи з фотографіями (2 штуки на 1 лист), на яких показані всі заходи під час проведення конкурсу. До звіту прикласти робочі і звідну анкети. Без анкет і фото звіт не розглядатиметься на місце в номінації «Кращий керівник конкурсу». На фото показувати виставки виробів, плакатів, листівок, групи активних учасників, рейди, анкетування тощо. Вартівці на фото мають бути в краватках (рос. галстуки) «Екологічної варти». Описати результати рейдів та інших природоохоронних заходів.
2. Активні учасники конкурсу – ті учні, які внесли найбільший вклад в пропагандистську роботу (поширювали листівки, проводили бесіди, виступали в агітбригаді, анкетували), учасники рейдів, до шести дітей.
3. Плакат. Повинен містити заклик до збереження первоцвітів. Техніка виконання – повнокольорова гуашь (відсутність білих участків паперу, не вкритих фарбою). Формат А2 (1/2 ватмана). Плакати форматом А1 або А3 не приймаються на обласний конкурс. На зворотному боці плакату чітко написані назву роботи, прізвище, ім'я автора, клас, школу, район, місто (село), відомості про керівника – П.І.Б., посада, місце роботи, звання. На лицьовій стороні плакату, внизу в смузі заввишки 1-1,5 см написати відомості про автора. Наприклад, Ковальова Світлана, 8-б клас ЗОШ № 19 м. Краматорськ.
4. Листівка. Листівка має бути форматом А4. Текст листівки повинен містити інформацію про проблему ранньоквітучих рослин, заходах покарання і заклик до їх збереження. Якомога більше зображень місцевих рослин, що охороняються, та їх назви. На зворотному боці листівки чітко написані назву роботи, прізвище, ім'я автора, клас, школу, район, місто (село), відомості про керівника – П.І.Б., посада, місце роботи, звання. На лицьовій стороні листівки, внизу в смузі заввишки 0,5 см написати відомості про автора. Наприклад, Ковальова Світлана, 8-б клас ЗОШ № 19 м. Краматорськ.
5.Фотографія. Кольорова, форматом 20х30 см. На фотографіях повинні бути зображені дикі квіти-первоцвіти у природному оточенні (не садові, не на клумбах). Роботи тільки авторські, не зкачані з Інтернету. На зворотному боці фотографії чітко написані назву роботи, прізвище, ім'я автора, клас, школу, район, місто (село), відомості про керівника – П.І.Б., посада, місце роботи, звання.
6. Газетна публікація. На конкурс подається газетна публікація, яка вже опублікована в будь-якому друкованому засобі масової інформації у 2015 р. Об`єм публікації обмежений тільки умовами ЗМІ. На лист А4 виклеюється відрізана назва ЗМІ з усіма реквізитами (№ та дата виходу) та вирізана публікація з назвою та підписом автора. В публікації повинна бути оприлюднена інформація про діяльність учнівського колективу з захисту первоцвітів або відомості про первоцвіти та зазначено, що ця інформація надана шкільним колективом – учасником конкурсу. Автором публікації може бути журналіст ЗМІ. На зворотному боці листа з публікацією чітко написати назву колективу, що провів роботу, відомості про керівника – П.І.Б., посада, місце роботи, звання.
7. Первоцвіт своїми руками. Дає можливість виявити здібності в декоративно-прикладній творчості. Оцінюються ранньоквітучі рослини, виготовлені з будь-якого матеріалу. Настінна робота має бути легкою і мати міцне пристосування для підвіски на стіні Етикетка розміром 5х10 см прикріпляється надійно, але не закриває роботу. На етикетці вказуються: назва роботи, прізвище, ім'я автора, клас, школу, район, місто (село), відомості про керівника – П.І.Б., посада, місце роботи, звання.
V. Етапи конкурсу:
Iетап – місцевий, проводиться вчителями – керівниками конкурсу спільно з учнями шкіл та позашкільних закладів з 2 по 29 березня 2015 р. на місцях, в загальноосвітніх та позашкільних закладах міст і районів – на мікрорайонах шкіл, з місцевими органами влади, проводиться пропагандистська робота на ринках, в мікрорайонах, в школах: анкетування, бесіди, виступи агітбригад, конкурси плакатів, листівок, виробів, рейди на ринки, охорона ранньоквітучих рослин в місцях їх зростання, робота із ЗМІ. Готується звіт-заявка (додаток 1). До 29 березня 2015 р. надаються звітні матеріали вчителів та кращі роботи учнів – учасників І етапу конкурсу до участі у ІІ – міському/районному – етапі конкурсу згідно з вимогами (див. Номінації конкурсу).
IIетап – міський/районний, проводиться з 30 березня по 05 квітня 2015 р. Районними та міськими оргкомітетами та журі ІІ етапів конкурсу проводиться відбір кращих робіт учасників конкурсу із залученням координаторів ВДС «Екологiчна варта» (там, де є організація). Готується звіт-заявка про проведення ІІ етапу конкурсу (додаток 2) і до 03 квітня 2015 р. разом зі звітами усіх шкіл, робочими і звідними анкетами та роботами переможців ІІ етапу надаються до участі у ІІІ обласному етапі конкурсу. Всі матеріали можуть бути надані особисто за адресою: м. Краматорськ, вул. Паркова, 12-А, Краматорський Центр позашкільної роботи, Пісарєву С.М., або надіслані Укрпоштою за адресою: Краматорський художній музей, вул. Шкадінова, 60, індекс 84313.
III етап – обласний, проводиться з 06 по 26 квітня 2015 р.:прийом звітних матеріалів оргкомітетів та робіт переможців ІІ етапів конкурсу на обласний конкурс, оформлення виставки, робота журі конкурсу. Від міста або району приймаються не більше 5 робіт з кожної номінації.Роботи, що не пройшли відбір в районі або місті, до участі в обласному конкурсі не приймаються.
Довідки за телефоном: 099 785 59 12, (06264) 7 20 82, Пісарєв Сергій Миколайович, e-mail: [email protected]
додаток 1
Звіт - заявка
про участь у Всеукраїнській акції «Первоцвіт-2015»
навчальний заклад ___________________________________________
район /місто ______________________
№ п/п | Заходи у рамках акції «Первоцвіт» | Кількість |
1 | Учнів, брали активну участь в акції | |
2 | Виготовлено листівок (підтвердити фото) / поширено | |
3 | Виготовлено плакатів (підтвердити фото) | |
4 | Виготовлено фотографій первоцвітів | |
5 | Опубліковано газетних публікацій | |
6 | Виготовлено виробів (підтвердити фото) | |
7 | Проведено лекцій і бесід | |
8 | Проведено виступів агітбригади | |
9 | Інші заходи: | |
10 | Їх прослухало учнів | |
11 | Їх прослухало жителів мікрорайону | |
12 | Проанкетировано людей | |
13 | Відмовилися зривати і купувати ранньоквітнучі рослини (число, а не відсоток) | |
14 | Відмовилися завдяки акції і конкурсу «Збережемо первоцвіти» (число, а не відсоток) |
Зв'язок із засобами масової інформації : _____________________________
Робота з органами місцевої влади: ___________________________________
Природоохоронна робота (рейди, охорона місць зростання)____________
Детальний звіт про ЗМІ, про роботу з органами місцевої влади, про рейди і результати написати окремо
Учні (до 6 дітей), які зробили найбільшу роботу у рамках акції:
№ з/п | Прізвище і ім'я учня, клас(повністю) | Виконана робота |
1. | ||
2. | ||
3. | ||
4. | ||
5. | ||
6 |
На районний/міський конкурс «Збережемо первоцвіти-2015» представлені наступні роботи:
№ з/п | Назва | Прізвище, ім'я автора (повністю), клас |
1. | Фотозвіт | |
2. | Плакат | |
3. | Листівка | |
4. | Фотографія | |
5. | Газетна публікація | |
6 | Виріб |
Учитель - керівник акції в навчальному закладі:___________________________________ (прізвище, ім'я, по батькові повністю)
Телефон: робочий (код) ______________, домашній (код)_____________
Мобільний телефон:_______________ E - mail: _______________________________
Директор школи _________________
(печатка, підпис)
додаток 2
ЗВІТ-ЗАЯВКА ПРО УЧАСТЬ У ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ АКЦІЇ «ПЕРВОЦВІТ- 2015»
РАЙОН / МІСТО ______________________-
№ п/п | Заходи у рамках акції «Первоцвіт» | Кількість |
1 | Учбові заклади, що взяли участь в акції (перерахувати) : | |
2 | Учнів, брали активну участь в акції | |
3 | Виготовлено листівок / поширено | |
4 | Виготовлено плакатів | |
5 | Виготовлено фотографій первоцвітів | |
6 | Опубліковано газетних публікацій | |
7 | Виготовлено виробів (підтвердити фото) | |
8 | Проведено лекцій і бесід | |
9 | Проведено виступів агітбригади | |
10 | Інші заходи: | |
11 | Їх прослухало жителів мікрорайону | |
12 | Проанкетировано людей | |
13 | Відмовилися зривати і купувати ранньоквітнучі рослини (число, а не відсоток) | |
14 | Відмовилися завдяки акції і конкурсу «Збережемо первоцвіти» (число, а не відсоток) |
Навчальний заклад, що зробив найбільшу роботу у рамках акції (прикласти усе, що вимагається від навчального закладу для 1-ої і 2-ої номінації)
№ з/п | Найменування учбового закладу |
1 |
На обласний конкурс «Збережемо первоцвіти» представлені наступні роботи:
Номінація «Плакат»
№ з/п | Прізвище, ім'я автора (повністю), клас, школа, назва роботи |
1 |
Номінація «Листівка"
№ з/п | Прізвище, ім'я автора (повністю), клас, школа |
1 |
Номінація «Фотографія»
№ з/п | Прізвище, ім'я автора (повністю), клас, школа, назва роботи |
1 |
Номінація «Газетна публікація»
№ з/п | Клас, школа, що стала ініціатором публікації |
1 |
Номінація "Первоцвіт своїми руками"
№ з/п | Прізвище, ім'я автора (повністю), клас, школа, назва роботи і матеріал |
1 |
Координатор районного або міського відділу освіти (повністю ПІБ)
_____________________________________________________________
Посада_________-_________________________ Підпис: ____________
Тел.: робочий (код)___________ домашній (код)__________________
Мобільний телефон:__________________E - mail:
Анкета 2015 р.
№ пп | Питання | Відповідь | К-ть відповідей | Всього | |
1. | Зриваєте або/чи купуєте Ви дикорослі ранньоквітнучі рослини (крокуси, цикла-мени, конвалії, проліски, рябчики та ін.)? | ТАК | |||
НІ | |||||
2. | (Питання задається тим, хто відповів на перше питання "ні"). Чи вплинули на Ваше рішення відмови-тися від купівлі або зриву дикорослих первоцвітів акція "Первоцвіт" і кон-курс "Збережемо перво-цвіти"? | ТАК | |||
НІ |
Анкетування провів/провела ___________________________________________
клас____ школа_________________ місто / район ________________________
Примітка: 1. Кількість проанкетованих людей складається з кількості відповідей на перше питання (так / ні).
2. Відповідь на друге питання дають тільки ті, хто відповів на перше питання «ні».
3. Загальна кількість тих, що відповіли на друге питання має дорівнювати кількості тих, що відповіли на перше питання «ні».
4. Прагніть використовувати папір економно, екологічно грамотно! На одній анкеті має бути не менше 20-30 відповідей.
Кількість відповідей можна відмічати у вигляді закритого конверта, якщо опитування йде на вулиці, або числами, якщо опитується клас. При складанні звідної анкети не враховуються ті анкети, які показують неправильно проведене анкетування.
Закритий конверт: кожна точка в кутах і лінії, що сполучають їх, - це 1 людина. Таких конвертів на одній анкеті може бути багато.